Stel cookie voorkeur in

Verhaal met sokpoppen

De bovenbouwen hadden een opdracht gekregen van Ineke, de biebjuf.

Ze had een verhaal voorgelezen van Shehrazade. Toen ze klaar was met voorlezen mochten we de dag erna een sok mee naar school nemen

Toen iedereen een sok had konden we beginnen.Wij mochten per groepje een soort ‘Shehrazade verhaal’ bedenken en dat met sokpoppen gaan uitbeelden.

We moesten eerst een ontwerp maken, want de opdracht was dat de hele klas een sokpop ging maken. Een sokpop dat in het verhaal zou passen.

Een sokpop is een pop gemaakt van een sok.

Toen iedereen klaar was met zijn ontwerp mocht je de materialen pakken, want er stonden veel bakken vol met spulletjes en stofjes.

Je groepje waar je in zat was ook je groepje waar je mee werkte.

Eén persoon van het groepje mocht het verhaal verder bedenken en uitwerken. Dat moest een beetje op de verhalen van Shehrazade lijken..

het 1e groepje bestond uit Yorick, Arthur, Juul,Rijk en hadden het verhaal: Verdwaald in de jungle.

het 2e groepje bestond uit Jet, Louise, Jitte, Fenne. Zij hadden het verhaal: Het gestolen paard.

het 3e groepje was Mats, RJ, Linde, Lili. Hun verhaal heette: De zusjes en de lamp.

het 4e groepje was Jesse vdL, Samuel, Stijn, Jesse C. Zij hadden het verhaal: Victim en Gandalf tegen de rovers.

het 5e groepje was Ines, Joëlle, Timo, Breadan en Daan. Zij hadden het verhaal: Gevangene van de onderwereld.

het 6e groepje was Kars, Jim, Tim, Minne, Nynke, (was afgehaakt).

In alle onderbouwgroepen en middenbouwen hebben we de sprookjes kunnen opvoeren. Soms kregen we applaus, soms een ‘high five’ van de kinderen.

Iedereen vond het heel leuk om naar te kijken en wij vonden het allemaal erg leuk om te doen.

 

geschreven door Samuel en Stijn